sunnuntai 29. toukokuuta 2011

voihan aikaerorasitus!

Aika tarkalleen viikko sitten kotiuduttiin ikimuistoiselta Floridan matkalta. Reissu oli huikea ja kaikki sujui enemmän kuin hyvin. Säät suosivat, kukaan ei sairastunut ja kaikilla säilyi nopeista vaihdoista huolimatta matkalaukut ja rahat tallessa!

Pikakelauksella vajaa kaksiviikkoinen kului aikalailla näin.

Sunnuntaina 8. päivä treffasimme luokkamme kanssa Oulun rautatieasemalla, josta lähdimme opettajamme kanssa junalla kohti tikkurilaa. Tikkurilan asemalla meitä oli toinen opettaja vastassa ja hänen johdollaan sitten kävelimme Tikkurilan urheilupuiston hotelliin, ja aikalailla samalta seisomalta porukka painui pehkuihin.

Hyvin nukutun hotelliyön jälkeen lähdimme minibussilla kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää ja siellä porukkaamme liittyi mukaan vielä englannin opettajamme, sekä yrittäjyysopettajamme tyttö viiden kuukauden ikäisen pikku poikansa kanssa.

Turvatarkastuksien yms. sählinkien jälkeen koneemme nousi ilmaan Suomen aikaan kello 9.05. Lento Frankfurttiin kesti noin kaksi tuntia, jonka jälkeen ja edessä oli vielä reilun 11 tunnin lento. Pitkän ja uuvuttavan lennon jälkeen saavuimme Amerikan aikaan Orlandon kentälle ilta kuuden maissa.

Kentältä siirryimme vuokra-autolla ja taksilla Hotellille, pistimme taloksi ja käytiin uimassa. Illalla taas uni maittoi, kun yhdet yöunet olivat jääneet aikaeron takia väliin.

Siellä sitten viikonpäivät vietimme Orlandossa outleteilla shoppaillen, Disney-ja SeaWorldissa pyörien, uiden, syöden ja aurinkoa ottaen. Kuinka ihanaa olikaan herätä joka ikinen aamu auringon paisteeseen, käydä aamu-uinnilla ja lähteä päiväksi ihmettelemään suurta kaupunkia ja illalla ilta-uinnin kautta nukkumaan, ja odottamaan seuraavan päivän tapahtumia

Maanantaina sitten katsoimme hotellihuoneidemme telkkareista raketin lähtölaukauksen, ja sen jälkeen juostiin pihalle näkemään se ihan livenä. Sitten oli vuorossa huoneiden tyhjennys ja avaruuskeskus Kennedy Space Centerin jälkeen noin neljän tunnin bussimatka kohti Miamia.

Miamissa viimeistään tapahtumat ja paikat oli aivan kuin elokuvista. Hotellimme sijaitsi aivan Miami Beachin rannassa. Majotuimme ensin kuudenteen kerrokseen, mutta vesivahingon takia lopullinen majoituksemme oli yhdennessätoista kerroksessa ja voi taivas mitkä näkymät ikkunastamme oli!

Miamiin emme olleet suunnitelleet muuta ohjelmaa, kuin rannalla löhöämistä. Tyttöjen kanssa saatiin joku päähänpisto lähteä heti ensimmäisenä aamuna ilman aurinkorasvaa biitsille ja kahden tunnin jälkeen olo oli kuin suoraan grillistä tulleella ravulla... Siinä olikin sitten meidän auringonotto kun seuraavat kaksi päivää sai viettää sisällä hotellissa aftersunia ja viilentäviä voiteita ihoon hieroen.

Miamista sitten lähdimme torstai-iltapäivällä ensin bussilla lentokentälle, sieltä 9 tunnin lento Frankfurttiin ja siitä se sama parin tunnin lento Helsinkiin. Helsingissä meillä oli neljän tunnin tauko, jonka aikana syötiin ja ihmeteltiin kuinka hassua oli tilata ruoka taas suomeksi. Sitten vielä bussilla juna-asemalla ja viimein seitsemän tunnin jälkeen oltiin perillä Oulun juna-asemalla.

Tämä ensimmäinen viikko on ollut melko hankalaa sinänsä, että kokoajan väsyttää ja päiväunia olen saattanut ottaa kahdetkin päivässä. Siellä kun oli lämmintä joka päivä vähintään se +35, ja täällä siinä 15 hujakoilla niin kyllä täytyy sanoa että kokoajan palelee. Näköjään tuossa kahdessa viikossa ehtii tottua vaikka mihin, ja olipa outoa kun aamulla kotona herättyään joutu tekemään aamupalan ite.

Koiratäyteinen tämä viikko on myös ollut. Tiistaina tokoiltiin Pikun kanssa, keskiviikkona agiliidettiin molempien kanssa mutta ilman kouluttajia, torstaina käytiin Iinan kans kouluttamassa ja lauantai-aamuna vielä käytiin itsenäisesti Iinan & koirien kanssa aksaamassa. Siitä todistusaineistoa tässä.

1. Muistorikas reissu valtameren taa. Et taida siitä aikaerosta päästä eroon muuten kuin kärsimällä :/ Kävinkin jo Iinan blogissa katsomassa teidän harjoitteluja.
    Milloin Piku starttaa virallisesti agissa?

2. Näinhän se menee, mutta eiköhän se viimeistään loman alettua ala tasottua kun saa nukkua pitkään :)

Pikun virallinen kisa-aloitus on vielä auki. Kesällä olis tarkoitus kierrellä epiksiä ja toivon mukaan vielä tämän vuoden puolella päästään starttaamaan virallisissakin asti!

3. Ihania reissukuvia! Reissu oli varmasti ikimuistoinen! Seuraavalla kerralla osaatkin sitten itse liikkua Floridassa, jos sinne vielä joskus matkaat. :)